Tuesday, March 20, 2012

شركت سيمان كويركاشان


Photo 

شركت سيمان كويركاشان ( سهامي خاص) تحت شماره 2088 در اداره ثبت شركتهاي كاشان به ثبت رسيد.
 كارخانه سيمان كوير كاشان باآورده نقدي سهامداران منطقه و مشاركت سرمايه گذاري خارجي وهمچنين استفاده ازتسهيلات صندوق ذخيره ارزي و وام ريالي بانكها احداث گرديد.
 به منظور ايجاد اشتغال و توسعه فرهنگي،اقتصادي، اجتماعي و به ويژه تامين بخشي از نياز سيمان كشور پس از مطالعات مكان يابي و اخذ مجوزهاي قانوني از سازمانها، ادارات و نهادهاي ذيربط، عمليات اجرائي ساخت كارخانه با ظرفيت اسمي 1700 تن كلينكر در روز از ارديبهشت ماه 1381 در كيلومتر 25 جاده كاشان – وركان شروع و با حمايت مسئولين، دست اندركاران كشوري، استان، شهرستان وبه همت كارشناسان، مشاوران و پيمانكاران داخلي در نيمه دوم سال 1384 بر اساس مجوز وزرات صنايع و معادن به شماره 310738/ 42408 / 104به بهره برداري رسيد.
 كارخانه در زميني به مساحت 60 هكتار احداث شده است كه حدود 15هكتار به فضاي سبز تبديل شده كه زيبايي خاصي به محيط كار داده و اثرات روحي و رواني آن بر پرسنل نيز مشهود است. 
آب مورد نياز كارخانه از حدود 5 كيلومتري كارخانه تامين شده است كه علاوه بر مصارف صنعتي، مصارف بهداشتي و فضاي سبز كارخانه را نيز پوشش ميدهد. 
كارخانه تجهيزات لازم براي استفاده ازسوخت دوگانه را دارد. سوخت گاز طبيعي با ظرفيت 10000 متر مكعب در ساعت از ايستگاه گاز نياسر تغذيه مي شود و سوخت مازوت كه دارای مخازن ذخيره حدود چهار ميليون ليتر ميباشد از سال 1387 مورد بهره برداري قرار گرفت.
 برق كارخانه با ديماند 11مگاوات از شبكه برق سراسري استان اصفهان تامين ميشود. 
مواد اوليه مورد نياز كارخانه شامل سنگ آهك، مارن، سنگ آهن، سيليس و سنگ گچ ميباشد كه مجوز بهره برداري از معادن اطراف كارخانه از طرف سازمان صنايع و معادن اصفهان و ساير سازمانها و ادارات استان صادر شده كه نزديك به 95% مواد اوليه را تامين ميكند و 5% باقيمانده مواد اوليه شامل سنگ گچ و سنگ آهن، سنگ سيليس ميباشد كه ازداخل استان و يا سایر استانهاي همجوار تامين ميگردد.
 براي رعايت مسائل زيست محيطي، علاوه بر فيلترهاي كيسه اي پيش بيني شده در خط توليد، از جديدترين تكنولوژي فيلتراسيون ( سيستم بگ هاوس) براي فيلتراسيون غبارهاي خروجي كوره استفاده شده كه ماكزيمم درصد غبار در خروجي كوره به20 ميليگرم در متر مكعب تضمين شده ولي در عمل به مراتب كمتر از مقدارفوق ميباشد. 

No comments:

Post a Comment